[PREVIEW] Diablo 3 Necromancer

Dacă ar fi să mă pun într-o categorie de jucători Diablo 3, cu siguranță aș intra la “când mă apucă”. Ca să înțelegeți la ce mă refer când zic asta, sunt acele momente în care am o sete de nestăvilit pentru joc și stau cu orele în fața PC-ului fără să îmi mai pese de vreun alt joc instalat pe hard. Din fericire acest episod s-a declanșat fix în momentul în care am primit invitația de Closed Beta la Necromancer.

În beta ai acces doar la Adventure, cu toate stagiile deblocate. Nu prea avea sens să ne ofere și campania din moment ce vrei să testezi cât de echilibrată este clasa respectivă. Vorbind de clasă, Necromancerul are ca statistică de bază Intelligence și principala resursă pentru spell-uri este Essence, dar… mai există și o resursă secundară, anume propria viață.

Atac principal

Modul prin care obții Essence este folosirea atacului prinicipal, unde avem 3 tipuri din care putem alege.

Bone Spikes

Bone Spikes
Generează 24 de Essence și dă 150% din damage-ul armei.


Rune

Efectele diferitelor rune ce vin cu acest skill variaza de la aplicarea unui slow timp de o secundă, la aplicarea efectului de bleed inamicilor, simultan regenerându-ți o porțiune din viață


Grim Scythe

La fel ca Bone Spikes, dă 150% din damage-ul armei, însă generează doar 12 Essence. Nu prea am experimentat cu modul acesta de atac pentru că fiind o clasă squishy nu prea vrei să fii față în față cu un Hammermash.

Rune 

La Grim Scythe avem rune ce ne oferă șansa de a executa un inamic care are sub 20% HP sau să mânuim un dual scythe. Cel mult pot să zic că sunt interesante, însă din păcate beta-ul nu ne oferă și seturi specifice de Necromancer, prin urmare nu orice build dă randament maxim în stagiul acesta.  

Siphon Blood



Generează 15 Essence și are cel mai mare damage, 300% din damage-ul armei, plus cât timp ești canalizat pe adversar vei primi 2% din viață înapoi.

Rune

Aici avem mai mult loc de experimentat pentru că una dintre rune îți oferă +20 la Essence când ai viață maximă, alta incrementează cu 10% damageul cât timp ești fixat pe un inamic, se adună de maxim 10 ori, prin umare putem face 400% damage pe un singur inamic.

Acum să trecem la atacul secundar, cel care consumă Essence.

Bone Spear



Costul este de 20 Essence și dă 450% din damageul armei tuturor inamicilor prin care trece.

Rune

Am trecut prin toate runele de la Bone Spear și toate pot fi folosite în diferite build-uri, la un moment dat nici nu știam ce să aleg pentru că toate variantele erau bune. De la transformarea într-un atac de tip AOE, fie printr-un evantai de dinți, fie printr-o explozie la impact, la creșterea damage-ului cu 15% per fiecare adversar lovit.


Skeleton Mage



Sau cum îmi place mie să îi zic, Zoo Necromancer. Nu puteam să avem clasa aceasta fără să putem aduce la viață mortăciuni nu? Ei bine, spell-ul aduce pe câmpul de luptă timp de 8 secunde un schelet ce va da 400% din damage-ul armei și costă 40 Essence.


La fel ca la Bone Spear, am încercat să trec prin toate runele și experimentele mele au fost un succes, deși la început eram sceptică cu privire la spell. Nu prea sunt adepta filozofiei de a-i lăsa pe alții să dea damage pentru mine, însă cu această clasă este fun și eficient să joci cu pets.

Rune

Cele mai importante rune de aici sunt Singularity și Life Support. Prima îți dă o creatură puternică al cărei procent de damage este incrementat cu 3% per fiecare punct de Essence. Cu 240 Essence ajungi să dai +720%, ceea ce o să facă luptele cu Rift Guardians floare la ureche.

Death Nova



Din păcate acesta e singurul tip de atac din acestă categorie pe care nu l-am încercat pentru că eu trebuie să fiu în mijlocul acțiunii și cum un Fallen Overseer ne aruncă la mare depărtare dacă țipă la noi, momentan prefer să îmi fac builduri ranged. Dar asta nu înseamnă că nu pot să vă povestesc ce face Death Nova. Pentru 20 Essence dă 350% AoE damage.

Rune

Nimic interesant aici din păcate, majoritatea lărgesc AoE-ul spell-ului. Sper ca Blizzard să echilibreze un pic abilitatea acesta din moment ce ea s-ar putea regăsi într-un build Thorn Damage Necromancer.

Acum să trecem la abiliăți, ele sunt împărțite în 4 categorii Corpses, Reanimation, Curses și Blood and Bone.

Corpses



Aici avem spell-uri ce se folosesc de cadavrele celor decedați. Partea bună este că nu te costă Essence și nici nu au vreun cooldown.

Primul deblocat este Corpse Explosion și este cea mai distractivă mecanică din joc, practic toate trupurile neînsuflețite dintr-o zonă vor exploda și vor da 150% damage.

La început am considerat ca este OP pentru că nu există cooldown, dar după ce am ajuns prin Torment 3 am fost nevoită să arunc la gunoi spell-ul pentru că odată explodat cadavrul acesta dispare, oarecum logic nu? Rămâi foarte repede fără muniție pentru acest spell.

La fel se întâmplă și în cazul Corpse Lance, unde un proiectil iese din corp și dă 750% damage. Teoretic, dacă le combini cu unele dintre spell-urile din categoria a doua (o să vezi un pic mai încolo ce fac) ai putea face avea un build eficient, dar asta rămâne de văzut în varianta finală a clasei.

Tot în categoria Corpses mai avem Devour prin care consumi carnea demonilor în schimbul Essence și Revive, abilitate similară din punctul de vedere al mecanicii cu Skeleton Mage, dar de data aceasta vei aduce la viață inamici pentru o scurtă perioada de vreme.

Deși folosesc abilitatea acesta în build am câteva ofuri legate de ea, niciodată nu am știut câți inamici controlez și cât timp o să mai stea cu mine ca să nu mă teleportez și să îi las în urmă. De asemenea nu știu dacă este un bug sau nu, dar uneori primesc un schelet în loc de monstrul pe care l-am bătut. Pentru unii oful cel mai mare este că poți să ai maxim 10 creaturi înviate.

Reanimation

Categoria de spell-uri ce reprezintă cel mai bine clasa Necromancer. Avem de ales între Command Skeletons, Command Golemn, Army of The Dead și Land of The Dead.

Prima, Command Skeletons va forma armata de bază a unui Zoo Necromancer (yes, I am naming it that), abilitatea are două stagii, activ și pasiv. În modul pasiv vei primi constant o armată micuță de scheleți ce vor da 50% damage din cel al armei, în modul activ vom da 50 Essence pentru ca ei să atace o țintă aleasă de tine și totodată să dea un damage mai mare cu 50%.

Așa cum spuneam mai devreme, Corpse Lance poate fi combinat cu un spell din Reanimation, ei bine Command Golemn este acesta. La fel ca la Command Skeletons, avem două stări, activ și pasiv. Atunci când activăm spell-ul el se va arunca asupra inamicilor și va lăsa mai multe cadavre în urmă, prin urmare am putea spune că avem muniție pentru Corpse Lance, doar că în cazul Command Golemn aevm parte de un cooldown de 60 de secunde. Chit că am avea un echipament ce reduce cooldown-ul la spell-uri, nu cred că este eficient să aștepți să zicem 30-42 de secunde, când poți să te folosești de Command Skeletons.

Army of the Dead are cea mai tare animație pe care am văzut-o până acum în Diablo 3, imaginați-vă sute de zombie convergând în același punct. Îmi dă o lacrimă. Și, deși are un damage de 3000%, cooldown-ul de 2 minute mă face să stau departe de el. Când faci rifts ai nevoie ca fiecare abilitate să contribuie la terminarea riftului. Poate l-aș folosi la bounty runs, la Diablo sau Malthael.

Land of Dead are și el un cooldown de 2 minute și nu prea îi găsesc un loc în vreun build. Durează 5 secunde și pot să folosesc abilitățile din categoria Corpses fără niciun fel de condiție. La prima vedere pare tentant, dar sunt 5 secunde, trebuie să spamezi butonul de Corpse Lance până îți amorțește degetul. Poate dacă ar oferi la Revive mai mulți soldați de controlat, dar chiar și atunci trebuie să fie un număr mare sau… măcar cei care vin din Land of The Dead să reziste o perioadă mai lungă.


Curses




Cu toate că Necromancerul nu prea dă cu hexuri în stânga și în dreapta, avem 3 spell-uri, fiecare având un cost de 10 Essence din care putem alege Decrepify, Leech și Fraility.

Fiecare are un efect asupra inamicilor, Decripify le dă slow, Leech te poate vindeca cu fiecare atac pe care îl primesc și Fraility omoră instant orice inamic cu ajunge să aibă mai puțin de 15% din viața totală.

Dintre toate Fraility va fi cel mai folosit pentru că, urmând firul logic, cu cât HP-ul unei creaturi este mai mare, activarea abilității va avea loc la un HP mai mare, practic ajungi la un moment dat să dai și 10 milioane damage cu el.


Blood and Bone



Ultima categorie este crème de la crème pentru o clasă din Diablo și se aplică din plin și la Necromancer. Avem Bone Armor, Bone Spirit, Blood Rush și Simulacrum.

Cu Bone Armor formezi o armură de oase în jurul tău și reduci cu 30% damage-ul primit, practic e util doar dacă mergi pe Blood Nova sau Grim Scythe. Totodată dacă ai un build de Thorns, Bone Armor te ajută extrem de mult în cazul acesta prin rezisteța pe care ți-o oferă.

Bone Spirit îți oferă 3 proiectile puternice ce dau fiecare 3000% damage atunci când se lovesc de un inamic. Un proiectil se generează odată la 15 secunde. Am folosit de câteva ori spell-ul, dar am renunțat rapid la el pentru că nu avea vreo sinergie cu ce foloseam în rest. Mai mult, nu o văd având vreo sinergie cu oricare dintre abilitățile Necromancerului… este pur și simplu un proiectil extrem de puternic ce îl folosești probabil când te plictisești de build-ul pe care îl ai.

Blood Rush este similar ca mecanică cu Spirit Walk de la Witch Doctor, însă aici folosești HP ca să poți trece dintr-un loc în altul. O abilitate ce nu prea se leagă cu celelalte, la Witch Doctor am văzut build-uri care se foloseau cu succces de Spirit Walk, însă la Necromancer nu prea văd utilitatea, poate dacă aș folosi runa pentru armură, dar și acolo acele 2 secunde nu prea mă încântă atât de tare.

Simulacrum este ultimul spell și merge foarte bine pentru Zoo Necromancer pentru că orice spell ce folosește Essence va fi duplicat, adică avem mai mulți Skeleon Mage. Se poate folosi și în build-ul de Thorn Necromancer pentru că o să ai mai multe instanțe de Death Nova.

Singurul minus este cooldownul mare, însă am reușit să îmi gestionez build-ul astfel încât să nu am nevoie mereu de ceva cu un impact foarte mare cum este Simulacrum, dar și când am nevoie curăță tot instant.

Abilități Pasive



Fiecare clasă în Diablo 3 are un număr de 18 abilități pasive care îți oferă un avantaj în luptă. Dintre acestea poți alege 4, bineînțeles dacă ai un personaj de nivel 70. Ce mi s-a părut interesant este că pot să combini buildul de Thorns cu cel de Zoo. Totodată, dacă vrei să eficientizezi la maximum un alt build ai de unde alege.

De exemplu, să spunem că vrei să mergi pe One Man Army build cu Bone Spikes, Grim Scythe, Devour, Army of the Dead și Bone Armor, cu pasiva Stand Alone primești armură dublă, însă dacă ai vreun minion activ acest bonus de 100% va scădea treptat cu 10% per creatură controlată.

Concluzie

Să îmi fie rușine, dar nu am jucat Diablo 2 cu Necromancerul, deci nu am nici cea mai mică idee cum era atunci. Am văzut pe chatul din Diablo 3 cum lumea se plânge că pe “vremea mea” avea 40 de minioni și că făcea și dregea. Din punctul meu de vedere 7 scheleți din Command Skeletons plus 10 Mages din Skeleton Mage + alți 10 minioni pe care poți să dai ressurect sunt suficienți, cel puțin până la Torment 5.

Nu am făcut power leveling și mi-a luat circa 15 ore să am un personaj gata de luptă la Rift Difficulty 24. Știu că nu e mult, dar, cum ziceam la început, joc când îmi vine pofta nebună de Diablo 3 și asta de obicei se întâmplă la începutul unui nou sezon. Aș zice că numărul de ore investit a fost ok pentru rezultatul obținut.

Din closed beta se simte că Blizzard a lăsat loc de o surpriză la Necromancer, de exemplu acel off-hand special denumit Phylactery, pe care momentan poți să îl cumperi de la Kadala, dar chiar și așa calitatea pe care poți să o obții este Rare. De asemenea, nu există nicio legendară sau set specific Necromancerului.

Per total ne-a fost oferit un sneak peek la Necromancer, dar și unele buguri – de exemplu totalul de Essence limitat sau delay-ul care apare atunci când încerc să dau revive, sau imaginile de la abilitățile pasive luate copy paste de la celelalte clase nu prea te fac să crezi ca aceasta este forma finală a clasei.

Cert este că atunci când Necromancer va ieși din laboratoarele Blizzard voi merge mai departe cu Zoo, iar dacă mă va atrage vreun set sau legendară atunci s-ar putea să îmi schimb buildul… tare aș vrea să văd ceva legat de Corpse Explosion, hehehe.

Acum tot ce ne mai rămâne este să așteptăm un preț și o dată oficială de lansare. Restul nu prea mai contează.

 

Haxa
Haxahttps://www.overheat.ro/
Când nu sunt ocupată cu articolele de pe site, mă distrez pe http://www.twitch.tv/overheatro
- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău

Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Acest site este protejat de reCAPTCHA. Se aplică Google Privacy Policy și Terms of Service.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.