REVIEW: Ratchet & Clank Trilogy [PS Vita]

2Suntem în era portărilor. Jocuri din serii precum God of War, Jak and Daxter, Halo și nu numai, primesc reiterări HD și sunt aduse la viață pe cele mai noi console de jocuri. Este și cazul jocului pe care îl analizăm astăzi, Ratchet&Clank Trilogy consola portabilă PlayStation Vita.

Dupa relativul insucces pe care l-a avut producătorul Mass Media anul trecut, când a portat trilogia Jak and Daxter și a dat ocazia criticilor de a scrie o mulțime de rânduri despre problemele tehnice pe care jocul le avea pe consola PS Vita, a venit rândul pentru o revanșă din partea acestora.

Împreună cu dezvoltatorii originali de la Insomniac Games, cei de la Mass Media au reușit să porteze trei jocuri diferite pe care le-au introdus într-un pachet singular ce este disponibil pe consola portabilă PlayStation Vita și ne permite să facem o călătorie plăcută spre trecut. Acest pachet se numește Ratchet&Clank Trilogy și conține 3 jocuri legendare din era PlayStation 2: Ratchet & Clank, Ratchet & Clank: Going Commando (Ratchet & Clank 2) și Ratchet & Clank: Up Your Arsenal (Ratchet & Clank 3).

5Chiar și după peste un deceniu de la lansarea acestor jocuri, grafica arată foarte bine, asta atât datorită remasterizării pentru PS Vita cât și datorită look-ului de desen animat care ascunde mult mai ușor imperfecțiunile grafice.

Toate cele trei jocuri sunt niște adevărate platformere 3D, un gen de jocuri ce rar ne mai este dat să vedem în ziua de astăzi. Cel de-al doilea, respectiv cel de-al treila joc din trilogie aduc îmbunătățiri în special în aria armelor: sunt din ce în ce mai mai multe și beneficiază de elemente RPG, precum sistemul de leveling și posibilitătile de upgrade. Aceste lucruri condimentează rețeta jocului și mută jocul din zona de shoot-em-up simplist într-un veritabil titlu ce permite crearea de strategii și o bună gestionare a muniției.

Acest pachet este un prilej foarte bun de a privi seria Ratchet&Clank în ansamblu și de a observa evoluția seriei și mai ales modul simplist în care se prezenta primul titlu, ce a fost lansat în anul 2002.

Nivelele sunt liniare, dar se întind pe suprafețe mari și au un design impresionant și plăcut ochiului. Draw distance-ul este și el la înălțime și pare ireal pentru timpul său, mai ales în zonele în care este pus în valoare de spațiile întinse precum marea.

6Fără a fi vreo problemă cauzată de portare, ci mai degrabă una care a fost destul de frecventă în rândul jocurilor lansate în perioada PS2, controlul camerei este de multe ori un element ce lucrează împotriva ta și nu pentru tine. Fiind o portare “mot-a-mot” a primelor jocuri, această problemă de control nu a fost modificată în niciun fel, însă nu este un lucru care să împiedice jucătorul să treacă prin toate cele trei jocuri fără probleme majore.

Inamicii sunt diverși și au caracteristici ce necesită schimbarea strategiei, lucru care face întregul joc mai interesant și lipsit de monotonie.

Cât despre calitatea portării în sine, grafica este în mod evident mai bună decât în varianta PlayStation 2, chiar dacă nu la nivelul deceniului nostru. Cutscene-urile sunt poate cele mai deranjante momente, întrucât sunt exact cele ce puteau fi văzute pe consola PS2. Acest lucru înseamnă că au rezoluție foarte scăzută și sunt afișate într-un chenar 4:3 cu bare negre în lateral.

Există și câteva probleme în aria sunetului, precum întreruperi subite ale coloanei muzicale și lipsa pornirii unor efecte sonore la timpul potrivit.

4În primul joc din serie există și un oarecare sentiment de input lag, adică o întârziere a răspunsului la comenzi. Portarea mai prezintă și mici glitch-uri ale interfeţei, dar care nu sunt destul de importante încât să strice experiența de joc.

Dar să revenim la părțile bune! Portarea include o listă de trofee și conținut bonus ce vă vor face să savurați fiecare element al jocului și să reluați experiența de la început. De fapt, modul Challenge ce este disponibil după terminarea fiecăruia dintre cele trei jocuri, permite reluarea jocului fără pierderea armelor cu care a fost terminat prima dată.

Umorul și caracterul pueril al seriei Ratchet&Clank oferă o experiență de poveste, ce cu siguranță va fi apreciată de cei mai mulți dintre cei cărora le plac jocurile ce nu se iau în serios totalmente.
Ratchet&Clank Trilogy este un pachet imbatabil ce oferă o lecție de istorie a gaming-ului, cu bunele și cu relele perioadei. Cei ce aveau un PlayStation 2 la vremea lansării acestor jocuri, au ocazia de a rejuca titlurile preferate pe o platformă nouă, cu grafică îmbunătățită. Cei ce nu au jucat niciodata aceste titluri vor avea ocazia să ia seria Ratchet&Clank de la început și să se bucure de trei titluri ce au făcut istorie. Portarea are la rândul său mici greșeli de implementare, dar nimic ce poate strica experiența de joc cu adevărat.

Roberto Teodorescu
Roberto Teodorescu
Fondator al Overheat.ro, Roberto Teodorescu este omul care visează la răspândirea informaţiilor de calitate către pasionaţii de jocuri video. Legenda spune că ar fi pasionat de jocuri, IT, efecte speciale şi producţie muzicală. Şi cică ar fi născut prin '89.
- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău

Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Acest site este protejat de reCAPTCHA. Se aplică Google Privacy Policy și Terms of Service.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.