Killzone: Mercenary a reprezentat o surpriză plăcută pentru toți cei care visau să fie în mijlocul luptei dintre Helgast și ISA, dar fără să fie obligați să petreacă timp fața unui ecran generos, de peste 80 cm. Iată că visul fanilor s-a îndeplinit în momentul în care cei de la Guerilla Games, împreună cu Sony Computer Entertainment, au decis să aducă pe piață un titlu demn de a fi plasat în aceeași ligă AAA care include și trilogia Killzone.
Pentru cine vei lucra?
De această dată, povestea este destul de clară – jucătorul intră în pielea lui Arran Danner, un mercenar care pare să își ia în serios meseria, lucrând cu poftă pentru aceia dispuși să ofere un tarif pentru serviciile prestate. Ipostazele în care ajunge eroul din Killzone: Mercenary nu pot fi influențate de priceperea și măiestria de tragere cu arma a jucătorului, povestea fiind liniară, predictibilă și împrospătată/reîmprospătată de dorința de bani, cât mai mulți bani (moto-ul jocului putându-se rezuma la spusele unuia dintre personaje – ”My strategy for this war – get rich and get out”). Chiar și așa, lucrurile nu vor ajunge niciodată la faza la care Killzone să devină un ingrat în mâna gamerilor, mai ales pentru că este jucat pe o consolă portabilă, în autobuz/metrou/troleu, chiar și fară sunet, dacă preferăm să ascultăm muzică în timp ce realizăm cu grație câteva headshot-uri.
Un look demn de invidiat.
Grafica jocului reprezintă un punct forte, titlul bazându-se pe motorul grafic al Killzone 3, care a suferit mici modificări de compatibilizare cu hardware-ul portabilei. Toate detaliile mediului sunt foarte bine redate pe micul ecran al PS Vita, astfel încât universul Killzone să nu dezamăgească nici pe cei mai pretențioși dintre gameri. Există totuși un dezavantaj al demonstrației de forță: chiar în timpul acțiunii, jocul are momente în care pur și simplu îngheață pentru mai puțin de o secundă, răpind grația și cursivitatea acțiunii. Chiar și în acest caz, putem trece ușor cu vederea aspectul deoarece grafica jocului este într-adevăr senzațională. De la clădiri în ruină, la complexe secrete de cercetare și nave spațiale cu o bogăție de detalii grafice, Killzone oferă tot ce este mai bun!
Arme + inamici = love
Sistemul de achiziție a armelor este compus din următoarele: cutii cu muniție și alte delicii militare aparținând furnizorului clandestin Blackjack, prezente în aproape toate camerele prin care Danner este nevoit să treacă pentru a-și continua misiunea, plus mult necesarii dolari Vektani care vin cu sutele după fiecare eliminare a unui inamic (memorați, vă rog – headshot-urile sunt mai valoroase). Armele disponibile sunt pentru toate gusturile, de la clasicele mitraliere, la puști, lansatoare de rachete și grenade, plus sistemele Van Guard – spre exepmul drone care pot lansa proiectile spre inamici, scuturi de protecție la purtător, emițătoare de bruiere a radarului taberei adverse, chiar și un dispozitiv de invizibilitate, toate acestea la un preț destul de piperat. Deranjant a fost faptul că, odată achiziționat un astfel de sistem, el poate fi achimbat cu altul numai contra unei alte sume de bani, mai scăzută față de prețul de achiziție. Pentru vânătorii de oferte speciale, traficantul de arme, pe numele său Blackjack, are întotdeauna un produs sau altul la un preț special, listat in categoria ”Special Offer”. Tot cu ajutorul acestor cutii, jucătorii își pot reface stocul de muniție, dar nu gratuit, sau pot opta pentru varianta loot, luând gloanțele inamicilor uciși, acțiune pentru care Killzone: Mercenay oferă și recompensă în bani.
Dacă tot a venit vorba de mediul de joc, trebuie spus că AI-ul va folosi întotdeauna decorul pentru a se ascunde în timpul unui schimb de focuri, făcând misiunea jucătorului mai grea.
asemenea, Danner are la rândul său ocazia de a utiliza obiectele pe post de scut, în timp ce așteaptă răbdător ca inamicii să ia o pauză în timpul schimbului de focuri. Chiar și în aceste condiții, nici un colț întunecat nu-l poate feri pe Arren Danner de multele, interminabilele grenade aruncate de inamici – numărul lor dovedindu-se prea mare pentru gustul meu. De
Unul dintre cele mai spectaculoase momente ale Killzone: Mercenary este prilejuit de ocazia utilizării cuțitului din dotare, pentru o frumusețe de atac melee. Interesant la o astfel de abordare este faptul că producătorii au ales să includă o serie variată de animații de execuție. Dezavantajul unor astfel de scene constă în ruperea jucătorului din acțiunea propriu zisă – după apropierea de inamic, trebuie apăsat butonul triunghi iar apoi jocul va afișa direcția în care gamerul trebuie să gliseze pe ecran pentru a realiza melee kill-ul.
Singleplayer ce poate fi lejer rejucat
Ecranul tactil al consolei PS Vita este intens utilizat și în momentele în care jucătorul este nevoit să își exerseze abilitățile de hacker pentru a pătrunde mai adânc în universul Killzone: aceste mini-jocuri vin sub forma unui puzzle în care, cu ajutorul unor piese poziționate în diverse forme, utilizatorul trebuie să completeze un tipar, vizibil pe centrul ecranului.
Gama variată de arme și sisteme de protecție anti inamici se traduce într-un grad ridicat de rejucabilitate, care, în combinație cu sistemul de contracte pe care jucătorul le poate accepta după fiecare misiune, transformă Killzone într-o obsesie ce poate fi retrăită ori de câte ori este nevoie.
Cele nouă misiuni din single player sunt foarte bine legate și oferă șansa unui playtrough captivant, care poate fi savrat pe trei moduri de dificultate (Recruit Trooper și Veteran) iar odată ce jucătorul finalizează un nivel, i se oferă acces la 3 contracte, fiecare cu o altă abordare (demolition, covert sau precision), presupunând rejucarea respectivei misiuni în modul ales.
Multiplayer de top
În ceea ce privește multiplayer-ul, pasionații pot o pta între șase harți, pe t
rei moduri distincte – Mercenary Warfare (free for all), Guerilla Warfare (team deathmatch) și nu în ultimul rând, Warzone (un deathmatch condimentat cu nevoia de a realiza anumite obiective). Un nou element atât pe partea de singleplayer cât și în multiplayer îl reprezintă sistemul de valor cards (diverse cărți de joc din sufera clasică) – fiecare inamic din meciurile online deține un astfel de obiect iar atunci când este doborât, oricare persoană din echipa adversă poate ridica aceste cărți. Odată ce un jucător completează întreaga serie de cărți de joc, va fi răsplătit cu suma mari de dolari Vektani, suficiente pentru noi arme.
Mai mult, poziția fiecărui inamic poate fi dezvăluită pentru întreaga echipă în cazul în care un membru al uneia dintre facțiuni încolțește un adversal, interogându-l. Animațiile de execuție sunt și în acest caz extrem de bine realizate, întregind întregul sentiment de apartenență a jucătoului în universul Killzone. Întreaga experiență de multiplayer este una satisfăcătoare și poate asigura ore bune de distracție pe mica portabilă a celor de la Sony.
Killzone: Mercenary se dovedește a fi cel mai bun shooter pentru PS Vita până la momentul actual. Intensitatea acțiunii poate face pulsul să crească iar turnurile pe care le ia povestea vor ului cu siguranță pe entuziaștii seriei.