Femeile se joacă în număr egal cu bărbații, conform unui studiu RGDA

Nu te așteptai la asta, nu? Totuși, se pare că fetele nu sunt cele mai mari fane ale PC-urilor și consolelor, ci mai degrabă aleg gaming-ul pe mobil. 

Conform celui mai nou studiu RGDA (Asociația Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România), 7,8 milioane de români cu vârste cuprinse între 15 și 64 de ani joacă jocuri video pe smartphone-uri, PC-uri, console sau tablete. 51% dintre aceștia sunt femei, iar 49%, bărbați. Cum spuneam, femeile se joacă cel mai mult pe mobil, însă nici bărbații nu sunt mai prejos. De aici vine diferența foarte mică între mobil și PC: 70% dintre români aleg smartphone-ul, în timp ce 69% se joacă mai mult pe PC. Consolele sunt pe locul 3, cu doar 40%. 

„Piața jocurilor video este una globală, în ziua de astăzi dezvoltatorii își lansează produsele în magazine digitale accesibile de oriunde în lume. Este important însă pentru noi să înțelegem cine sunt utilizatorii de jocuri în România și este important că publicul larg să constate că jocurile video sunt un mediu de divertisment ce oferă o varietate mare de produse și platforme de care se pot bucura oameni de toate vârstele, în egală măsură femei și bărbați.”, a declarat Cătălin Butnariu, Președinte al RGDA.

Cei mai mulți gameri au afirmat că se joacă zilnic pe telefon și PC, iar pe console gaming de câteva ori pe săptămână. Când vine vorba despre costuri, se pare că fanii consolelor sunt cei mai cheltuitori. 25% dintre aceștia plătesc lunar între 50-100 de lei pe jocuri, în timp ce cei mai mulți gameri pe PC (39%) susțin că nu plătesc pentru jocuri sau upgrade-uri. Cei care își cumpără totuși jocuri în format digital aleg platforma Steam în proporție de 75%, această fiind urmată de Epic Games Store cu 46% și PS Store cu 38%. 

Cele mai apreciate jocuri sunt cele de acțiune /aventură, urmate de shootere, RPG și puzzle. Cei mai mulți gameri nu au preferințe când vine vorba despre tipul producției, în timp ce 17% dintre aceștia preferă cu precădere jocurile de tip AAA, dar se joacă și titluri Indie ocazional. Alte date interesante se află la capitolul branduri. Fiind rugați să menționeze spontan un brand de gaming, cei mai mulți gameri au ales Razer (11%), acesta fiind urmat de ASUS, Ubisoft, PlayStation (Sony), EA Sports și Logitech. 

La capitolul streaming, YouTube câștigă detașat în România cu 75%, urmat de Twitch cu 15%. Românii care fac streaming nu sunt prima alegere pentru gameri însă – 47% dintre respondenți au declarat că în mare parte urmăresc streameri internaționali. O altă informație destul de ciudată este că evenimentele de gaming nu sunt neapărat pe placul gamerilor din România. Deși avem două evenimente mari de acest gen, Comic Con și Bucharest Gaming Week, 70% dintre cei chestionați au declarat că nu participă la evenimente destinate gaming-ului.   

 

Vezi mai jos toate datele studiului. Promitem că sunt interesante!

- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău

Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Acest site este protejat de reCAPTCHA. Se aplică Google Privacy Policy și Terms of Service.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.