De ce Battlefield 3 nu va include rolul de Commander

Battlefield 3 este menit să fie sequelul direct al lui Battlefield 2 (şi nu al lui Battlefield: Bad Company 2). Iar unul dintre cele mai importante lucruri care făceau parte din Battlefield 2 este faptul că existau două grade de autoritate pe care câţiva jucători le puteau prelua în fiecare meci, în funcţie de rank-ul pe care îl aveau.

Este vorba de:

  • Commander, un singur om care putea defini întreaga strategie a facţiunii din care făcea parte, putea trimite UAV-uri pentru a monitoriza anumite zone din hartă, putea trimite resurse pe teren şi putea comanda baraje de artilerie;

şi

  • Squad Leader, mijlocitor între soldaţii normali şi Commander. Squad Leader-ul acceptă sau refuză ordinele Commanderului şi de asemenea îi poate trimite Commanderului diverse cereri din partea soldaţilor săi (nevoie de muniţie, spre exemplu).

Aceste două roluri lipsesc din seria Bad Company.

Karl Magnus Troedsson, General Manager la DICE, a declarat astăzi în cadrul Eurogamer Expo 2011 că au fost discuţii foarte aprinse în cadrul studioului în ceea ce priveşte includerea rolului de Commander în Battlefield 3. În final s-a decis că este mai bine ca acesta să nu fie inclus.

Motivul? Rolul Commander-ului era unul foarte ciudat din punct de vedere al gameplay-ului. În continuare veţi afla de ce.

“Unii oameni (n.r. din studio) doreau să implementăm rolul Commanderului exact aşa cum apărea şi în Battlefield 2. Alţii vroiau să facem acest lucru într-un mod diferit.

Nu ştiu câţi dintre jucători au încercat să joace în rolul Commander-ului în Battlefield 2, dar era o experienţă destul de ciudată. Toată lumea este de acord că rolul de Commander este foarte, foarte cool. Problema este că o singură persoană per facţiune putea să îl deţină, şi întotdeauna era aceea care avea cel mai mare rank.

Dar chiar şi pentru cei care au jucat drept Commander… care era primul lucru pe care îl făceau în această calitate? Fugeau într-un colţ al hărţii şi zăceau acolo încercând să se ascundă de echipele Spec Ops care doreau să distrugă obiectivele strategice din bază.

Practic, petreceau întreg meciul stând pe burtă într-un colţ obscur al hărţii încercând să îşi ajute echipa de la distanţă şi sperând să nu fie înjunghiaţi în spate cu un cuţit de cineva din echipa adversă.

Aşadar, putem trage concluzia că a fi Commander avea o tentă foarte cool, dar acest rol avea şi nişte probleme majore.”

În schimb, Battlefield 3 va suplini rolul Commander-ului prin oferirea unei autorităţi sporite  Squad Leader-ilor (aceştia vor exista în Bf3) dar şi prin intermediul Gadget-urilor.

Squad Leader-ii vor putea acum comanda foc de artilerie sau de mortiere, în timp ce gadgeturile vor putea fi montate în diverse zone ale hărţii pentru a le scana de inamici. Va exista şi o dronă controlabilă, ca în Bad Company 2.

“Am încercat să aducem aceste elemente în cadrul micilor squad-uri, astfel încât liderii lor să poată îndeplini fostul rol al Commanderului, în timp ce îşi păstrează şi un rol activ pe câmpul de luptă.”, conchide Karl.

Roberto Teodorescu
Roberto Teodorescu
Fondator al Overheat.ro, Roberto Teodorescu este omul care visează la răspândirea informaţiilor de calitate către pasionaţii de jocuri video. Legenda spune că ar fi pasionat de jocuri, IT, efecte speciale şi producţie muzicală. Şi cică ar fi născut prin '89.
- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

1 COMENTARIU

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău

Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Acest site este protejat de reCAPTCHA. Se aplică Google Privacy Policy și Terms of Service.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.