Activision Blizzard nu mai deține distincția de cea mai valoroasă companie de gaming din SUA. Roblox, compania din spatele jocului sandbox eponim, a depășit Activision Blizzard mulțumită unei creșteri recente a prețului acțiunilor sale.
Acțiunile Roblox (RBLX) au crescut cu peste 40% marți, conform raportului financiar al companiei, catapultând capitalizarea de piață la peste 62 de miliarde de dolari. Prin comparație, capitalizarea de piață a Activision Blizzard este de aproximativ 52 de miliarde de dolari (conform Sarei Needleman de la Wall Street Journal). Imediat după, Electronic Arts are o capitalizare de piață de aproximativ 39,7 miliarde de dolari începând din această săptămână.
$RBLX Dethrones $ATVI as most valued US videogame company pic.twitter.com/9cHrPBx7p9
— Sarah E. Needleman (@saraheneedleman) November 10, 2021
Prețul acțiunilor Activision Blizzard s-a prăbușit recent, împingând capitalizarea de piață a companiei în jos, ca urmare a deciziei de a amâna Diablo 4 și Overwatch 2. Valoarea acțiunilor Activision Blizzard este într-o scădere constantă încă din iunie, din cauza proceselor și a altor investigații legate de acuzațiile de hărțuire sexuală și discriminarea femeilor.
Roblox a fost listată la bursă în martie. Compania în sine nu face jocuri, doar operează platforma cu același nume care le permite altor oameni să creeze jocuri (și puștanilor să-și piardă mințile și zilele în ele).
Activision Blizzard, pe de altă parte, este o companie de jocuri mai tradițională care produce, publică, comercializează și distribuie jocuri, Call of Duty, Warcraft și Diablo fiind unele dintre cele mai mari francize ale sale. Deține și King, care dezvoltă jocurile Candy Crush Saga.