REVIEW: Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst

naruto1Încă de la o vârstă relativ fragedă am pus mâna pe controller-ul de PS One. Pe atunci nu știam combo-uri, diferite mișcări sau acrobații. Până la urmă, atunci când jucam Tekken, tot ce făceam era să apăs pe toate butoanele, cât mai repede posibil. Lucrurile au evoluat și la un moment dat am ajuns în fața primului joc Naruto, și anume Naruto: Ultimate Ninja. Fiecare titlu al seriei mă atrăgea din ce în ce mai mult în universul său, și până să mă dezmeticesc, am constatat că am jucat toate jocurile Naruto. Naruto: Ultimate Ninja Storm a fost cel care a făcut un salt spre viitorul seriei, mediul  2D trcând în era modernă și mult aclamată a 3D-ului. Am rămas mut și am jurat că o să le fac un altar celor de la Cyberconnect 2. Din păcate nu am construit niciun altar, însă am ajuns să văd și asta. Da, oameni buni! Pot spune în sfârșit că a apărut un joc din seria Naruto pe PC. Nu am crezut niciodată că este posibil, iar până la comanda jocului a mai rămas un singur click. Cum PS3-ul propriu trecuse deja la cele veșnice, aveam încă un motiv să joc Naruto pe PC.

Gata cu pălăvrăgeala.

Din primul moment în care intri în Ultimate Adeventure Mode (Story Mode) ești aruncat în una din cele mai epice și emblematice bătălii din universul Naruto. Fără nicio ezitare, intri în pielea celui de al IV-lea Hokage cu misiunea de a-ți apăra satul de Vulpea cu Nouă-Cozi. Pot spune că efectele și personajele sunt realizate extraordinar, cu o atenție  uluitoare la detalii. Intenția producătorilor de a ne uimi cu un titlu bine realizat și totodată captivant a fost transmisă clar gamerilor, jocul oferind o primă impresie foarte bună.

naruto2În comparație cu jocurile anterioare, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst introduce modul Ultimate Decision. Adică te obligă să adopți o decizie foarte importantă: aceea de a fi ”Legend” sau ”Hero”. In funcție de preferințe, jocul oferă diverse bonusuri, finalul unor lupte poate fi diferit, chiar și liniile de dialog vor fi altele. Astfel, misiunile pot fi de tip Legend sau Hero. Întotdeauna misiunile tip Legend au un grad de dificultate mai ridicat, însă și obiectele din categorie sunt mai puternice, însă influența deciziei asupra poveștii este aproape nulă.

Jocul pune la dispoziția gamerilor peste 80 de personaje, un număr considerabil pentru jocurile de lupte, însă combat-ul este mult simplificat, la baza lui existând un singur buton pe care îl apeși în mod repetat alături de stick-urile analog pentru a realiza un combo. Într-adevăr jocul mai are și alte „șmecherii” cum ar fi substitution, ninjutsu și Ultimate Jutsu, însă aceste trucuri nu sunt neapărat necesare pentru a obține avantajul competitiv mult dorit.

Vreau bătaie

naruto3Fiind un action-fighting game, te aștepți să ai  non-stop parte de acţiune. Într-adevăr, povestea din spatele Naruto beneficiază de o serie cinsiderabilă de cutscene-uri, care ocupă o mare parte din timpul de gameplay. De obicei, o bătalie are o durată de 3 minute, urmată de 2-3 cutscene-uri de  aproximativ 5 minute. Așadar, jocul se bazează foarte mult pe poveste și, de multe ori, jucătorul este lăsat pe dinafară. Jocul nu trebuie punctat negativ la acest capitol, scenele cinematice putând fi ignorate cu simpla apăsare a unui buton (ceea ce nu este de dorit, acelea fiind momentele în care jocul își dezvăluie firul narativ). Fiind un titlu japonez, este nevoie de puțină cultură japoneză de tip anime pentru a înțelege mai bine motivele unei astfel de povești. Însă, dacă nu vă regăsiți în categoria celor care se entuziasmează la vederea anime-urilor, puteți sta totuși liniștiți: producătorii au avut grijă ca prin scene cinematice de tip flashback să clarifice anumite aspecte ale poveștii Naruto.

Dacă nu ai chef să treci prin Ultimate Adventure, poți încerca oricând să deblochezi toate personajele. Sistemul de unlock se bazează pe moneda de schimb Ryo, care este acordată, în funcție de performanță, la sfârșitul fiecărei bătălii. Un sfat pentu cei care vor să devină multimilionari Ryo- jucați modurile Free-Battle sau Online. Dezavantajul este că vei rata boss-battle-urile, care după părerea sunt extraordinare! Producătorii jocului, cei de la Cyberconnect 2, au pariat pe aceste lupte, care sunt extraordinar de bine făcute, fiind de cele mai multe ori mult mai emoționante și interesante decât cele din Anime sau Manga.

În afară de scenele cinematice și bătăi, există și un anumit free-roam, însă unul dezamăgitor. Tot ce poți face este să te plimbi dintr-un loc în altul, vorbind fugitiv cu un personaj sau altul, limitat în grai la una sau două replici.

naruto4Pe lângă bătăliile normale, Ultimate Ninja Storm 3 a introdus și mob-battles. Nu sunt foarte multe la număr însă își fac simțită prezența. Astfel povestea din Naruto poate fi exploatată la maximum, nefiind nevoie de crearea mai multor personaje decât este nevoie. Într-adevăr sunt puțin dezamăgit, deoarece unele dintre aceste personaje puteau fi făcute playable. Chiar și  așa, este ceva nou față de titlurile anterioare.

O surpriză plăcută a fost decizia publisherului Namco Bandai Games de a nu renunța la actorii ce interpretează vocea personajelor din universul Naruto Anime, însă nu îmi explic de ce nu au achiziționat și licența pentru soundtrack-ul oficial din Naruto Shippuden. Totuși, soundtrack-ul din joc este bine făcut și nu sunt motive să ne plângem.

Indicația mea ar fi să jucați titlul în limba nativă – japoneza. Astfel, mișcările gurii personajelor se vor sincroniza perfect cu ceea ce vocalizează. O altă opțiune o reprezintă varianta în engleză a titlului, care lasă totuși de dorit din punctul de vedere al sincronizării imaginii cu titlurile de dialog rostite de personaje.

Am terminat, acum ce fac ?

naruto5După ce vei termina cele 10 capitole, jocul îți oferă și câteva misiuni secundare, care nu fac parte din povestea ce stă la baza Storm 3. Cel mai frustrant moment de gameplay îl reprezintă modul de accesare a ultimul boss-battle. Pe lângă celelalte capitole mai există unul ascuns, care este însăși misiunea care diferențiază Storm 3 de Full Burst, și anume bătălia dintre Itachi și Sasuke împotriva lui Kabuto. Această bătălie se poate debloca după completarea unei misiuni secundare, lucru cu totul absurd. Mulți pot rata astfel una din părțile de aur ale jocului ce stă ascunsă în spatele unui….side mission?

După ce ți-ai încheiat socotelile cu bătalia din DLC-ul Full Burst, poți să îți ocupi timpul luptându-te cu alți jucători, adica online. Naruto Ultimate Ninja Storm 3 oferă un multiplayer destul de bun, care îți poate mânca timpul dar și nervii. În aventura online o să întâlnești spammeri, disconnecteri, jucători cu un o bandă de internet ce lasă de dorit, dar și multe alte specimene.

tabel REVIEW - naruto shippuden ultimate ninja storm 3Există și opțiunea de personalizare a experienței online – în modul online ești reprezentat de un Ninja Info Card, format dintr-o imagine (ce poate fi schimbată la alegere de jucător) și 2 texte: un titlu și subtitlu.

Tastatură sau controller?

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst se descurcă destul de bine pe PC, chiar și controalele de pe tastatură sunt relativ ok, însă recomand călduros folosirea unui controller. Combo-urile pot fi realizate  cu ajutorul unui singur buton, apăsat în mod repetat. Mai există câteva „șmecherii” dar sunt puține la număr. Este trist că Cyberconnect 2 a distrus potențialul competitiv al jocului, însă acest element îl face mai accesibil. Cu cele 80 de personaje puse la dispoziția jucătorilor, un multiplayer destul de solid, și un o poveste single-player captivanta, titlul oferă pasionaților ore bune de distracție.