Microsoft ia o decizie la 180 de grade

Ediția de anul acesta a conferinței E3 a fost probabil cea mai așteptată după aproximativ 2 ani de zvonuri despre noile console next-gen oferite de Microsoft și Sony.

Alimentați de extazul conferinței Sony din Februarie (când ni s-au arătat noul DualShock 4 și câteva jocuri exclusive pentru PS4) si de ciudăţenia conferinţei Microsoft din Mai (în care au prezentat funcţii multimedia şi nu jocuri), fani ai jocurilor din întreaga lume au așteptat cu sufletul la gură să afle tot ce se poate despre aceste console, deși nu totul a fost precum așteptărilor.

Ce s-a întâmplat la E3

Să începem mai întâi cu binele, sau mai bine spus, cu foarte binele: Sony. Noul design al consolei întrupează un stil parcă inspirat din seria Killzone, cu o suprafață netedă și “înclinată”. Japonezii cu siguranță își cunosc consumatorii, deoarece gama de servicii oferite de aceștia este evidentă: posibilitatea de a te juca offline, fără a fi conectat la internet, împrumutul sau revinderea jocurilor și desigur decizia de a nu mai fi necesar activarea unui joc pe internet. Aceste subiecte au fost larg dezbătute de către marile companii, punându-ne pe noi, jucătorii, în situații mai mult sau mai puțin ciudate.

Să trecem acum la partea mai puţin pozitivă: Microsoft. Noul Xbox, supraintitulat One (cam ciudată tranziția de la 360 la 1 dar în fine…) vine în forma unei cutii imense, cu un design dealtfel simplu, fără prea multe brizbrizuri însă, mai sus menționatele servicii au fost abordate de Microsoft total invers față de Sony: trebuie să fii conectat la internet, taxe impuse asupra jocurilor second hand și tot așa. Lucrurile acestea au cauzat un val de nemulțumiri în cadrul comunităților de gameri de peste mări și țări, asigurând un loc de cinste pentru Sony.

180 de grade, zici?

Acum două zile, Microsoft au ciulit puțin urechile şi portofelul și, sub pretextul  “v-am ascultat pe voi”, au luat decizia bruscă de a nu impune toate aceste restricții, emulând acum practic toate serviciile oferite inițial de către Sony, singura condiţionare fiind aceea că Xbox One tot are nevoie de internet pentru a porni prima dată după ce este scoasă din cutie.

În ciuda faptului că acest lucru este un semn bun pentru jucători, mi se tot duce gândul la acea expresie “zboară puiule zboară”, pentru că acea pasăre a cam zburat deja din cuibușorul nipon, decizia aceasta radicală și subită fiind mai degrabă făcută pentru a nu-și pierde clienții. Vom vedea în curând dacă într-adevăr Sony va avea mai multe vânzări sau nu, doar timpul poate decide.

- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău

Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Acest site este protejat de reCAPTCHA. Se aplică Google Privacy Policy și Terms of Service.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.