[Review] Ghostrunner (jucat pe GeForce Now)

Lansat la final de 2020, Ghostrunner nu poate fi considerat un joc nou, însă este jocul perfect pentru a testa GeForce Now în condiții de stres maxim.

Jocul, care te pune în rolul unui soi de ninja îmbunătățit cu piese de robot, este un first-person platformer care te obligă să fii mereu în alertă și să îți calculezi mișcările la nivel de milisecundă, astfel încât să ajungi față în față cu inamicii tăi înarmați până în dinți și să-ți testezi ascuțimea sabiei. Și, credeți-mă, e foarte ascuțită.

Dar, până a-ți testa sabia, vei muri de câteva ori/zeci de ori în fiecare secțiune de joc, pentru că e incredibil de ușor să pățești asta. De ce? Pentru că așa cum orice tăietură de-a sabiei tale omoară (aproape) orice inamic, orice glonț care te atinge este egal cu o moarte instantanee.

Un review altfel – Ghostrunner pe GeForce Now

Înainte de a intra efectiv în miezul recenziei jocului, ar trebui să vă explic care este treaba cu GeForce Now, pentru că acesta este ingredientul special al acestui articol.

Succint, GeForce Now este un serviciu care îți permite să rulezi în cloud o mare parte dintre jocurile pe care le deții deja pe Steam/Ubisoft Connect/Epic/GOG (vezi lista jocurilor compatibile). Practic, când te joci pe GeForce Now, jocul pornește pe un server aflat într-un data center, iar calculatorul tău îți transmite imaginea și sunetul în timp real.

Am spus ”calculatorul tău” pentru simplificare, însă poți folosi GeForce Now și pe un telefon, tabletă, Smart TV sau un laptop vechi. Astfel, poți să te joci de oriunde, atât timp cât ai o conexiune stabilă la internet și un dispozitiv mobil sau PC decent (nici măcar nu trebuie să aibă placă video dedicată).

Un avantaj pe care îl apreciez extrem de mult este faptul că ai toate jocurile ca și instalate, deci nu trebuie să mai treci prin momente de genul ”aș avea chef să bag un Battlefield, dar o să-mi piară cheful până-l descarc”. Și, credeți-mă, trec des prin astfel de momente.

În rest, chiar dacă sistemul tău de gaming e la fel de performant ca un cartof copt, prin GeForce Now beneficiezi de performanțele unui PC de gaming, atât ca setări grafice cât și ca timpi de încărcare în jocuri, totul fiind instalat pe SSD-uri.

Poate cea mai interesantă chestie este că nivelul de bază GeForce Now este complet gratuit (cu limitarea că fiecare sesiune de joc se oprește după o oră, însă poți porni o nouă sesiune imediat). Astfel poți să testezi cum funcționează serviciul pe sistemul și conexiunea ta de internet.

Întrucât acest articol este realizat cu sprijinul NVIDIA, am avut ocazia să testăm jocul pe nivelul maxim de GeForce Now, cu RTX 3080, care costă 100 € / 6 luni. Sincer, 200 € pe an pentru gaming pe un sistem de top nu pare un deal așa rău, dacă totul funcționează cum trebuie. O să revin cu detalii despre experiența mea de joc, însă ceva mai târziu în articol.

Ghostrunner – ”Ce caut eu aici cu sabia asta în mână?”

Când începi jocul, personajul tău suferă de un soi de amnezie, așa că habar n-ai care este motivul din care toată lumea te împușcă, și nici de ce ești atât de bun la mânuit sabia și mers pe pereți.

Din fericire, există un nene care îți vorbește în cască din când în când, te îndrumă și îți explică ce s-a întâmplat înainte să îți pierzi memoria. Povestea implică o tipă diabolică pe care trebuie să o oprești din a prelua controlul lumii. De asemenea, se pare că ea reprezintă și motivul principal din care nu mai ai amintiri, așa că ai un motiv în plus să treci prin mii de ecrane de tip ”you’re dead” fără să îți pierzi motivația.

Sincer, Ghostrunner ar fi putut să nu aibă nicio poveste și ar fi fost la fel de distractiv. Povestea nu stă absolut deloc în calea jocului și reprezintă doar un mod de a condimenta un pic experiența de joc, fără vreo influență majoră în ceea ce privește gameplay-ul. Aproape toată această poveste îți este oferită sub forma unor voci.

Dar chiar dacă povestea în sine nu contează foarte mult, ea adaugă la factorul ”atmosferă”. Iar ca atmosferă, jocul stă destul de bine. Soundtrack-ul bine ales, alături de level design-ul reușit și de grafica impecabilă, fac din acest joc o adevărată escapadă în lumea distopică a viitorului post-apocaliptic.

Chiar dacă tematica cyberpunk a devenit o modă, Ghostrunner reușește să își croiască o identitate proprie care îl scoate în evidență, poate tocmai datorită faptului că nu încearcă prea mult. Vei ține minte Ghostrunner drept acel joc cyberpunk cu o grafică frumoasă, niveluri extrem de grele, respawn instant, inamici diverși și numeroase momente de tip ”da, frate, am murit de 20 de ori, dar a meritat”.

Așa cum spuneam în introducerea acestui review, arma ta principală pe tot parcursul jocului este o sabie. Inamicii, în schimb, sunt de obicei numeroși și tot mai bine echipați pe măsură ce avansezi prin joc. Dacă la început vei întâlni adesea inamici echipați cu pistoale, mai târziu în joc vei întâlni inamici care trag cu mitraliera, se apără cu un scut sau poartă la rândul lor o sabie.

Avantajul tău în fața tuturor constă însă în viteză. Dacă vrei să supraviețuiești, în Ghostrunner trebuie să alergi, să mergi pe pereți, să sari de pe o platformă pe alta și să abordezi fiecare secțiune de luptă ca pe un puzzle. Pe cine omori primul? Cum ajungi în spatele inamicului cu scut? Care sunt locurile în care ești cel mai puțin expus la focuri de armă? Te vei surprinde gândind toate aceste lucruri aproape ca un automatism, după care vei eșua, vei apăsa R pentru un respawn instantaneu, și o vei lua de la capăt până vei reuși.

Dincolo de alergat și cățărat pe pereți, mai există o mecanică esențială, și anume aceea de dash, care îți permite să te ferești din calea gloanțelor inamice în scurte momente de slow motion.

Dar nu totul este despre lupte. Există perioade destul de lungi în care trebuie să te concentrezi doar la mersul din punctul A în punctul B. Însă dacă în majoritatea jocurilor aceste segmente sunt plictisitoare și par să existe doar ca să lungească durata jocului, în Ghostrunner punctul B se află întotdeauna la finalul unei zone pline de platforme mișcătoare, lasere ucigașe și cârlige de care trebuie să te prinzi cu grappling hook-ul SF din dotare. Așadar, platforming ca la carte, făcut bine pe tot parcursul jocului.

Iar atât luptele cât și design-ul nivelurilor în general devin cu atât mai complexe și solicitante cu cât avansezi în joc. De fapt, pe parcurs vei avea acces și la 4 abilități speciale ce devin cu adevărat utile atunci când ajungi la inamicii mai puternici. Există și un sistem de upgrade-uri pe care jocul te descurajează într-o oarecare măsură să-l folosești, pentru că atunci când folosești upgrade-uri mai puternice, crește timpul în care ți se va reîncărca ”focusul”, resursa necesară pentru a-ți folosi cele 4 abilități speciale.

Per total, jocul oferă în jur de 5-6 ore de distracție nebună, în care niciodată nu te plictisești. De fiecare dată când prinzi încredere în abilitățile tale de a mânui mouse-ul și tastatura în acest joc, Ghostrunner adaugă o nouă mecanică la care nu te aștepți, care schimbă total modul în care trebuie să abordezi situația. Iar acest lucru te forțează să devii tot mai bun.

Ghostrunner este un fel de copil pe care Hotline Miami l-ar fi putut avea cu Mirror’s Edge, dacă jocurile ar putea să se reproducă singure. Deși nu vrea să semene cu niciunul dintre cele 2 jocuri, Ghostrunner pică fix la mijlocul conceptelor de bază ale acestora, reunind cu succes acțiunea frenetică cu elementele spectaculoase de parkour. Este un joc extrem de rapid, extrem de frustrant (când mori de 100 de ori) și mai ales extrem spectaculos atunci când reușești să îți duci planul la capăt cu succes (la reload-ul #101). Cu alte cuvinte, extrem de distractiv.

Experiența Ghostrunner pe GeForce Now

Jocul ca jocul, dar cum a fost să îl joc pe varianta de cloud a lui RTX 3080? Ei bine, a fost mult mai bine decât m-aș fi așteptat.

Așa cum probabil am repetat de câteva ori în acest articol, Ghostrunner este un joc foarte rapid, care necesită un timp de reacție cât mai apropiat de 0. Temerea mea era că gaming-ul în cloud va adăuga prea mult delay și îmi va ruina experiența de joc.

Din fericire n-a fost așa, deși primele ~3 ore de joc le-am jucat având setat Streaming Quality-ul din GeForce Now pe modul Balanced. Acesta este modul care încearcă să găsească un echilibru între calitatea vizuală și lag-ul pe care îl resimți în joc.

Pe acest mod, grafica avea o calitate bună, însă am simțit că există un pic de întârziere. Totuși, creierul meu s-a adaptat rapid la acest foarte mic lag și am reușit să joc foarte bine, semn că întârzierea nu era atât de mare. După vreo 2 ore de joc, am încercat și modul Competitive, care a redus această întârziere la minimum și a crescut framerate-ul de la 60 la 120. Nice! Am simțit diferența ca experiență de joc și am preferat să rămân pe Competitive, chiar dacă vizual am resimțit o mică scădere a calității. Jocul mergea acum excelent, cu un input lag care era cu siguranță mai mic decât dacă aș fi jucat local pe un PC mai slab.

În ceea ce privește calitatea vizuală, cu siguranță jocurile de genul GhostRunner, în care imaginea de pe ecran se schimbă de la o secundă la alta, suferă un pic mai mult decât majoritatea jocurilor, și totuși experiența a fost foarte plăcută. În general, jocul s-a văzut foarte bine și am avut o transmisiune stabilă Full HD, însă atunci când te gândești la streaming trebuie să realizezi că nu vei avea întotdeauna parte de o calitate 100% identică rulării unui joc local. Cam orice schimbare rapidă de cadru (cut-uri dintr-un cutscene de exemplu) sau a culorilor de pe ecran duce la o scădere de scurtă durată a calității (de obicei cam o secundă), după care imaginea se stabilizează la o calitate bună. Dar jocul răspunde la comenzi fără nicio problemă sau lag.

Dacă poți accepta ceva mai mult delay, există posibilitatea setării unui bitrate mai mare și/sau a unui FPS mai mic, iar atunci lucrurile stau și mai bine din punct de vedere vizual. Personal, pentru Ghostrunner am preferat responsivitatea în detrimentul calității video și nu am regretat. După cum vedeți în screenshot-uri, calitatea a fost totuși OK și m-am putut bucura de tot ce avea jocul de oferit, inclusiv RTX ON.

Cred că e cazul să menționez că am testat serviciul utilizând o conexiune Digi Fiberlink 1000, și aveam în general un ping de 32-33ms, pe serverul EU Central pe care aplicația GeForce Now a l-a ales singură drept cel mai potrivit pentru conexiunea mea. Rareori am avut glitch-uri de conexiune și nu au durat mai mult de o secundă. Sistemul pe care am rulat clientul GeForce Now este un PC cu Ryzen 7 2700X, GTX 1080 Ti și 48 GB DDR4, dar totul ar fi mers la fel de bine și pe un sistem slab.

Ca exemplu extrem, am testat Ghostrunner (GeForce Now), pe un Macbook Air din 2011, un mic laptop de 13” care are atât de puțină putere grafică încât nu poate să ruleze nici măcar clipuri video 4K de pe YouTube, iar Hearthstone e un joc care îl solicită la maximum.

Am pornit jocul direct din platforma GeForce Now din browser. Și a mers. Am jucat Ghostrunner cu RTX ON pe un laptop care mă înjură când deschid Mozilla Thunderbird și trepidează la 5 taburi deschise în Chrome. Jocul avea un framerate constant, însă pentru asta GeForce Now a fost destul de deștept încât să facă niște sacrificii – calitatea imaginii era cu mult scăzută față de PC, iar input lag-ul era în mod clar mai mare decât atunci când am jucat pe PC. Însă sunt destul de sigur că experiența ar fi fost mai bună chiar și pe acest laptop mezozoic dacă foloseam un cablu de rețea în locul modulului Wi-Fi învechit.

Și, vorbind despre laptopuri, mi-a venit în minte o altă chestie. Dacă vei fi vreodată în căutarea unui laptop, te vei gândi probabil dacă să alegi un Macbook cu M1/M2 sau un laptop gaming cu Windows (ca să îl poți folosi și la gaming). GeForce NOW îți permite să alegi Macbook-ul cu ceva mai multă liniște în suflet, știind că vei putea să te joci liniștit în cloud.

În orice caz, dacă ești curios cum ar merge GFN pe sistemul și conexiunea ta, îți recomand să testezi gratuit serviciul și te vei edifica rapid.

Serviciul nu include momentan chiar toate jocurile de pe Steam/Epic/Ubisoft Connect/GOG, însă în fiecare joi sunt adăugate noi jocuri compatibile. De exemplu, săptămâna trecută au adăugat God of War, iar ieri au introdus Lost Ark, printre altele (vezi toate jocurile aici). Există și o selecție de instant demos, adică jocuri demo în care poți intra dând un singur click. Este și Ghostrunner Demo printre ele.

Concluzia? Nu credeam că o să zic asta, dar de acum înainte voi juca unele jocuri doar în cloud. Voi păstra local doar jocurile VR, pe cele ultra-competitive gen CS:GO (pentru că acolo contează fiecare milisecundă) și pe cele care nu sunt pe GFN. Ghostrunner este primul joc pe care l-am jucat 100% în cloud, iar experiența mi-a depășit așteptările.

Galerie foto completă (toate screenshot-urile sunt realizate în timpul gameplay-ului cu GeForce Now):

 

Roberto Teodorescu
Roberto Teodorescu
Fondator al Overheat.ro, Roberto Teodorescu este omul care visează la răspândirea informaţiilor de calitate către pasionaţii de jocuri video. Legenda spune că ar fi pasionat de jocuri, IT, efecte speciale şi producţie muzicală. Şi cică ar fi născut prin '89.
- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău

Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Acest site este protejat de reCAPTCHA. Se aplică Google Privacy Policy și Terms of Service.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.