GN Store Nord, compania mamă a brand-ului audio Jabra, va achiziționa compania de periferice de gaming SteelSeries pentru aproximativ 1.24 miliarde de dolari. Fuziunea se va finaliza în 2022 și îi va permite lui GN să-și facă loc în industria prosperă a accesoriilor de gaming.
Chiar dacă această achiziție îi extinde portofoliul lui GN, compania daneză are destulă expertiză la capitolul hardware audio. Deține felii de plăcintă atât din industria dispozitivelor audio personale, cât și în cea a aparatelor auditive cu Jabra și, respectiv, ReSound. Dar fii fără grijă, viitorul tău mouse gaming nu se va numi Jabra.
Comunicatul de presă al SteelSeries accentuează că producătorul (tot danez) își va păstra identitatea de brand, intenționând să-și mărească producția, acum că are parte de sprijinul financiar al GN.
GN nu este prima mare companie audio care a achiziționat un brand de gaming. Am mai văzut aceeași mutare din partea Logitech cu Astro și Blue, HP a înghițit HyperX, Corsair și-a făcut loc pentru Elgato, Scuf și Origin PC sau Turtle Beach care a băgat sub carapace Roccat.
Achiziția ar putea ajuta GN să apese pedala la capitolul gaming atât prin căști, cât și în hardware non-audio, cum ar fi mouse-uri, tastaturi și mousepad-uri. Această mutare ar face din GN în sfârșit un brand general de tehnologie, după 150 de ani de la înființare.
Achizițiile de acest fel semnifică o competiție viitoare care se va purta la alt nivel, unul în care brandurile de periferice de gaming au nevoie de mai mult capital pentru a concura unele cu altele. Dacă GN chiar intenționează să-i permită lui SteelSeries să-și mențină independența, acesta ar putea fi un parteneriat simbiotic de succes.