Take-Two îi dă în judecată pe creatorii portărilor neoficiale de GTA III și Vice City

Take-Two Interactive a intentat un proces împotriva creatorilor software-ului open-source re3. Proiectul re3 permite ca Grand Theft Auto III și Grand Theft Auto: Vice City să poată fi jucate pe platforme — ca Nintendo Switch și PlayStation Vita — care n-au văzut niciodată lansări oficiale ale celor două titluri.

Procesul, care a fost depus pe 2 septembrie la Curtea Districtuală a Statelor Unite din California, descrie cum re3 acționează ilegal prin copierea, adaptarea și distribuirea codului sursă din GTA III și GTA: Vice City fără acordul lui Take-Two.

Asta în ciuda faptului că dezvoltatorii re3 — o mână de 14 programatori — subliniază faptul că au realizat codul complet prin inginerie inversă (i.e. creat prin deconstrucția jocurilor oficiale, în loc să folosească codul sursă deținut de Take-Two) și că orice versiune lansată prin re3 necesită ca utilizatorii să aibe propriile lor copii ale jocurilor.

“Codul din re3 este realizat prin inginerie inversă, nu o decompilare directă”, spunea Theo, unul din cei care lucra la re3. „Cred că afirmația lui Take-Two este complet incorectă în acest caz, deoarece codul poate fi identic din punct de vedere funcțional, dar nu arată exact la fel, ei nu au niciun drept asupra acestui cod.”

Ingineria inversă este legală din punct de vedere tehnic în conformitate cu legislația SUA. Cu toate acestea, Take-Two a continuat în demersurile sale legale, căutând daune și pretinzând că existența acestor portări a cauzat „daune ireparabile” companiei. O mare parte a intenției lui Take-Two de a termina proiectul open-source se bazează pe faptul că re3 permite oamenilor să joace GTA III și Vice City pe platforme precum Switch, Wii U și PS Vita — platforme pe care jocurile nu au mai fost lansate anterior.

Desigur, Take-Two lucrează în prezent la numeroase remasterizări și relansări — deși neconfirmate, speculațiile sugerează că trilogia care curpinde GTA III, Vice City și San Andreas ar putea fi reală. Ar avea sens în explicarea motivului pentru care publisherul i-a speriat pe modderi să renunțe la munca lor pe GTA III și Vice City.

Sursa: Eurogamer via PC Gamer

Ciprian Ghibirdic
Ciprian Ghibirdic
Joacă avocatul diavolului mai bine decât orice hack & slash. E de evitat angajarea în discuții cu el, căci „angajare” face parte din câmpul lexical al cuvântului „muncă” — de altfel indezirabil. Și, din cuvânt în cuvânt — că tot a învățat din Bee Simulator — a ajuns să scrie la Overheat. Ah, și mai ales „simulare” îi retrezește angoasa existențială, așa că alege să-și petreacă jumătate din zi în „experiențe interactive”, „povești imaculate” și alte pseudonime escapiste pentru jocurile video.
- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.