Suntem în plin sezon de vară, și ce mod de a-ți petrece timpul liber e mai bun decât să te dai cu placa pe net și să vezi cum franciza Darksiders e în plină evoluție. Acum un an se tot șușotea cum cearta de familie dintre Rai și Iad va continua într-un al treilea joc Darksiders, și, ca să vezi, anul acesta noi,muritorii, ne pomenim binecuvântați nu numai cu o dată de lansare a jocului, ci și cu 11 minute de gameplay nou, alături de cel mai recent trailer. What a time to be alive!
Povestea din Darksiders se concentrează pe eforturile Celor Patru Călăreți ai Apocalipsei de a aduce echilibrul într-un univers distrus de lupta pentru supremație dintre îngeri și demoni, luptă care a adus populația scumpei noastre planete în pragul dispariției. Nu mult a trecut de când War, Călăreț al Apocalipsei și țap ispășitor, a fost acuzat pe nedrept de izbucnirea prematură a Apocalipsei pe Pământ, perturbând astfel Ordinea sacră a Universului din primul joc al seriei.
La rândul său, fratele lui War, Death, pornește în căutarea vinovatului adevărat, cu scopul de a-l salva (cu tot cu cal) pe cel dintâi nefericit de la o soartă cumplită, de-a lungul și de-a latul celor mai frumoase nivele regăsite in Darksiders II.
Viitoarea continuare a seriei o aduce în prim-plan pe surioara mai mică, Fury, iar de data aceasta fătuca primește ordin de la supremul Charred Council, entitatea responsabilă cu păstrarea ordinii în Univers, să facă o mică excursie pe Pământ pentru a da nas în nas și ,eventual, înfrânge, manifestările fizice și malefice ale The Seven Deadly Sins ( n.r. sună prea bine ca să traduc).
De reținut în primă instanță este faptul că dezvoltarea jocului revine companiei Gunfire Games,o echipă formată din foști artiști și developeri Vigil Games, părintele seriei Darksiders, După nefericitul faliment și înmormântarea THQ, publisher-ul original, Vigil Games au fost și ei trași la fund, iar Darksiders III era în pericol de abandon. Dar, ca să vezi, un joc de o asemenea amploare și estetică nu se lasă cu una, cu două și, după ce THQ a fost achiziționat de Nordic Games , ehipa de șoc THQ Nordic și Gunfire Games meșteresc detaliile finale ale acestui următor capitol care se anunță a vedea lumina zilei anul acesta.
Puține jocuri pot fi asemenea acestei serii, adică artistice și antrenante în egală măsură. Franciza abordează un stil estetic expresiv și de domeniul fantasticului în locul unui realism pragmatic. Ceea ce mă bucură și pe mine și pe ceilalți fani este că developerii nu s-au sinchisit să plece urechea la criticile exprimate copilăresc legate de lipsa de realism a design-ului și a personajelor, ci și-au dat silința ca Darksiders III să abordeze același stil asemănător unui roman grafic cu valențe cosmice.
Și ăsta este un lucru deloc ieșit din comun, din moment ce artiștii implicați în universul acesei serii sunt, în mare parte, artiști de benzi desenate, precum Joe Madureira , cunoscut pentru design-ul “Domnului cu Coasa” din cel de-al doilea joc și pentru munca depusă la seria Uncanny X-Men.
Cum în urmă cu doar câteva zile am fost recompensați pentru cumințenie cu un trailer nou și încă 11 minute de gameplay, m-am gândit să punctez câteva aspecte interesante înainte de a vă lăsa pe voi să urmăriți în tihnă aceste daruri ale developerilor.
Pentru început, level design-ul este absolut încântător! Fiecare porțiune a orașului prin care se avântă Fury a fost acaparată de elemente magice, creaturi arhi-diverse și priveliști unice, un concept care a fost atât de bine primit în Darksiders II.
Se vede de la o poștă cum jocul reprezintă nu numai o căutare de sine a protagonistei și eliminarea manifestărilor Seven Deadly Sins (Pride, Greed, Envy, Lust, Gluttony, Wrath, Sloth) , ci și o misiune apoteotică de salvare a umanității și o dorință cumplită de a căsca ochii și beli fasolea la absolut tot environment-ul supus unei metamorfoze fantastice. Pe scurt, o plăcere pentru ochi!
Mecanicile de joc sunt foarte asemănătoare cu cele ale jocurilor precedente, dar abordarea unui personaj feminin ca erou al poveștii aduce un plus animațiilor fluide și a sistemului de combat. Fury se mișcă mai ceva ca un hibrid dansatoare-acrobată și arma sa specifică parcă face din fiecare cafteală o simplă mișcare grațioasă, împreună cu posibilitatea de a o folosi pentru a traversa porțiuni de nivel greu accesibile.
O modificare interesantă, aș zice, este cea a sistemului de quest tracking. Înainte era la modă minimap-ul cu puzderia de iconițe de pe ea, acum se poartă o simplă “gradație” în partea de sus a ecranului, asemănătoare cu cea din Skyrim. Poate că minimap-ul anterior era util pentru specificul open world, dar încă nu știm sigur dacă și Darksiders III va împrumuta elemente similare.
Sistemul RPG permite creșterea în nivel și acumularea de skill points-uri ce deblochează noi abilități. Alternativ, abilitățile pot fi achiziționate împreună cu diferite obiecte și poțiuni de la taraba dragului nostru Vulgrim,un personaj care te face să te simți ca la obor de la primul Darksiders încoace.
Nu vor lipsi nici porțiunile de platforming și puzzle, iar o remarcă ce merită amintită este cea a lui Joe Madureira, care, amuzat de faptul că multă lume arată cu degetul spre Darksiders ca fiind o copie ieftină Devil May Cry din cauza combat-ului si a combo-urilor, își susține clar viziunea în care franciza devine un succesor spiritual al seriei The Legend of Zelda.
Ca să nu transform acest material într-o teză de doctorat și ca să nu știrbesc din surprizele puse la cale de producători, pun punct aici cu ajutorului noului trailer ce o surprinde pe Fury în toată gloria sa de nefilim și cu cele 11 minute de gameplay proaspăt ca pâinea caldă.
Ca o ultimă mențiune, Darksiders III se lansează oficial pe 27 noiembrie 2018 pentru PC, PlayStation 4 și Xbox One,și se va pogorî asupra noastră și sub forma a două ediții speciale, Collector’s Edition și Apocalypse Edition, ambele la prețuri mai mult decât astronomice. Dar hei, cei care chiar iși doresc una din aceste minuni își vor putea expune deasupra mileului una sau patru figurine cu personajele francizei, în funcție de ediția aleasă.
Până data aviatoare să ne vedem cu bine și să avem parte de încă un capitol grandios din aventurile Călăreților Apocalipsei, iar pentru mai multe detalii puteți oricând să zapați pe site-ul jocului. Gunfire Games garantează că niciun cal nu a fost rănit în timpul producției!