REVIEW: Rayman Legends sau cum să râzi isteric!

Rayman Legends poate fi ușor catalogat drept un joc perfect pentru toți cei care vor să fie luați prin surprindere atât de elemente vizuale extraordinare, ce alcătuiesc o aventură fantastică, cât și de ingeniozitatea gameplay-ului, care devine piesa centrală a titlului de la Ubisoft.

Platformer-ul 2D nu putea trece neobservat prin mâinile criticilor, care vorbesc la unison despre o capodoperă a genului, care probabil că ar trebui savurată de fiecare om cu pasiuni în ale gaming-ului. Nu numai că jocul este compus din piesele de puzzle ideale, ce sunt capabile să stârnească întreaga curiozitate a jucătorului, Rayman Legends trecând cu lejeritate de ceea ce numim un titlu mediocru.

Pariez toți banii pe gameplay!

Rayman Legends Review Screen (40)Creatorii săi au fost destul de inspirați încât să nu își concentreze întreaga atenție spre inserarea unor elemente de gameplay standard ci au străpuns bariera normalității cu niște elemente extrem de creative în fiecare nivel al jocului, titlul fiind perfect condimentat cu scene ilare, momente de amuțire în fața incredibilului și personaje cu o personalitate iesită din comun.

Povestea din spatele lui Rayman Legends este liniară, fără a fi nevoie de mai mult însă – platformer-ul dovedește că un joc nu are nevoie de un fir narativ elaborat dacă acesta poate fi înlocuit de un gameplay capabil să țină jucătorul în fața monitorului, pentru ore în șir!

Scopul principal al jocului este eliberarea unor mici și adorabile personaje numite Teensies, care au fost răpite de forte malefice, fiind de datoria lui Rayman să le salveze. Acesta este și mecanismul prin care noi nivele ale Rayman Legends sunt deblocate – cu cât eliberezi mai repede creaturile din micile cuști, cu atât vei avea parte de mai multă distracție. Mecanismul de explorare a lumilor titlului nu este nici pe departe liniar – fiecare nivel conține uși secrete în spatele cărora avem parte de misiuni intense de salvare a micilor Teensies, al căror nivel de dificultate se dovedește mai crescut față de simpla trecere prin gama standard de misiuni ale jocului. Tocmai de aceea este recomandat ca jocul să fie savurat cu ”viteza melcului” sau, dacă nu aveți răbdare prima data, vă recomand să îl terminați, să luați o pauza iar apoi să vă afundați iar în universul plin de nonsens la prima vedere.

Hello Murfy!

Rayman Legends Review Screen (19)Astfel, ritmul foarte rapid de gameplay se traduce printr-o creștere constantă a dificultății fiecărui nivel de joc – vom avea întotdeauna câte o groapă de sărit, monstru și capcane de evitat. Dacă la început jocul pare destul de simplu și ușor, lucrurile vor sta altfel pe măsură ce avansezi, schemele de control vor deveni mai complicate odată cu nevoia de a face chiar imposibilul pentru a scăpa de gura unui monstru gras, gata să te înghită. Un alt punct forte al jocului este chiar companionul lui Rayman – Murfy – o mica broscuță zburătoare care poate fi controlată pentru a declanșa anumite acțiuni (poate săpa prin piatră, muta bolovani, tăia sfori, adică poate face tot ce trebuie ca Rayman să nu se blocheze într-un anume loc pe hartă).

Sunt sigură că vă veți amuza teribil în momentul în care Murfy lovește monștri peste ochi (ESTE GENIAL!). Există însă o parte mai puțin bună – draguțul companion a fost creat special pentru a fi controlat de pe ecranul gamepadului consolei Wii U și devine greu de stăpânit atunci când titlul este jucat pe PC. Astfel, trebuie să ai mereu răbdare ca Murphy să se afla la momentul potrivit în locul ideal de săpat prin piatră ,de exemplu, pentru a-ți deschide calea de acces.

Ram pa pa pam!

Distracția merge mână în mână cu dificultatea de a reuși o trecere de la începutul la sfârșitul jocului iar clipele de fericire beată sunt cele în care Rayman prinde gustul muzicii, fiind nevoit să îți ascută urechea muzicală pentru a experimenta nivele muzicale cu cel mai pompos fundal sonor (a se citi ”melodii celebre jucabile în Rayman Legends”). Mai multe detalii sunt de prisos, nu vreau să vă stric plăcerea de a descoperi pe cont propriu despre ce este vorba!

Vrei să fii cu mine?

tabel REVIEW -rayman legendsRayman Legends oferă posibilitatea unui co-op care se dovedește a fi destul de interesant pentru că jucătorii se pot învia unul pe altul, dar și un sistem de provocări online zilnice, care să îți dea satisfacția că ai întrecut scorul unor necunoscuți, pasionați de Rayman ca și tine, în diverse provocări ingenioase. Chiar și în acest caz, tot partea de single-player ramîne vedeta necontestabilă!

Per total, Rayman Legends este un joc ingenios realizat, cu multe elemente viuzale de top, care să îți fure definitiv inima. Grafica este de-a dreptul uimitoare, atât în ceea ce privește elementele de suport, cu ajutorul cărora Rayman înaintează în nivel, cât și arta din orizontul vizual îndepărtat, care îți poate fura cu ușurință atenția în timpul jocului.

Mai mult, gradul de rejucabilitate este incredibil, ba chiar aș recomanda o a doua trecere prin joc pentru a descoperi toate camerele secrete ascunse în spatele fiecărui nivel. Spor la butonat!

Articol realizat de G.G. , redactor colaborator (de gen feminin!).