Eu când mă gandesc la Tom Clancy automat îmi vin în minte, pe lângă cărțile scrise de el și câteva filme bazate pe acestea, jocurile cu tematică militară făcute de Ubisoft. Recunosc, sunt un fan înrăit Tom Clancy. Am citit cărți, am văzut filme și am jucat cu mare plăcere toate titlurile care poartă această emblemă.
Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier este cel mai nou joc din această serie și, eu fiind un fan împătimit al shooterelor strategice, am cerut permisiunea colegilor mei să mă ocup de acest review.
Trebuie să încep prin a spune că Future Soldier imbunătățește formula de gameplay, deja de succes, din titlurile precedente, oferind jucătorului posibilitatea de a folosi cele mai performante arme, camuflaje și tehnologii pentru a duce misiunea la bun sfârșit.
Înainte de fiecare misiune trebuie să ne alegem echipamentul care constă în armă primară, armă secundară, tipul de grenadă și gadget. Între misiuni avem acces la Gunsmith, un meniu în care putem demonta, studia, modifica și reasambla orice armă din joc. Pe parcursul campaniei și al multiplayerului primim arme noi și upgrade-uri pentru ele iar în Gunsmith le personalizăm exact așa cum ne place. Chiar dacă acest feature a fost foarte lăudat de cei de la Ubisoft, pentru unii nu este absolut necesar, deoarece jocul recomandă singur armele potrivite fiecărei misiuni. Trebuie să recunosc că, de fiecare dată când vizualizez o armă în Gunsmith, arată încredibil de bine și interesant.
Tipul în care poţi aborda o misiune variază în funcţie obiectivele pe care le primim, în aşa fel încât în anumite situaţii suntem nevoiţi să ne infiltrăm fără a fi detectaţi, pe când în altele singura modalitate este confruntarea directă. În joc au fost introduse şi secvenţe scriptate în care trebuie să salvăm ostatici sau să facem descinderi surpriză.
Din punct de vedere grafic jocul arată foarte bine pe un PC de generație nouă, dar se comportă bine și pe configurații mai vechi. Am fost dezamăgit de calitatea filmelor dintre misiuni, nu sunt la nivelul anului 2012 și arată mult mai rău decât gameplay-ul ingame. Tot aici trebuie menționate câteva probleme de portare. În campanie, framerate-ul este scăzut, computere puternice nereușind să ruleze jocul la mai mult de 40fps, în timp ce în multiplayer au reușit să treacă de 60-70fps. Lipsa optiunilor de sunet, video, control din timpul misiunilor este foarte enervantă. Acestea sunt lucruri mărunte care scad din experiența de joc și care sper să fie remediate prin patch-uri.
Sunetul din Ghost Recon: Future Soldier este de excepție. Fiecare armă, glonț tras sau ricoșat sună grozav. Mediul înconjurător este viu cu animale și păsări. Sunetele deșertului, foșnetele padurii și susurul râurilor crează o atmosferă excelentă. Este o mai mare plăcere să treci întreaga campanie fiind înconjurat de un sistem de sunet surround. La începutul unei misiuni m-am speriat zdravăn când am auzit un sîsîit de șarpe în spatele meu.
Voice acting-ul este bun, Ghostii își fac foarte bine treaba de a te atenționa când văd un inamic, din ce parte vine acesta și ce fel de armă are. Vorbesc între ei în timpul misiunilor din campanie și, trecând printr-o misiune de mai multe ori, i-am auzit cu replici diferite.
Acum am ajuns la cea mai interesantă parte din acest review: MULTIPLAYER-ul
Există problemele despre care am scris mai sus, legate de meniuri, framerate, deconectări întâmplătoare de la multiplayer și crash-uri rare, dar acestea nu ar trebui să conteze prea mult și sunt convins că se vor rezolva în viitorul apropiat.
În concluzie, în ciuda micilor probleme, Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier și-a indeplinit obiectivul de a deveni cel mai bun joc din această serie, având o campanie excelentă, cu o poveste intrigantă, grafică bună, sunet aproape perfect, moduri multiplayer antrenante și cu un potențial de rejucabilitate foarte ridicat.