Binary Domain – disecat în 14! (review adică)

A venit în sfârșit timpul pentru un articol care așteaptă de ceva vreme să iasă cu titlul în lume, pe net! Ne-am tot gândit, am tot jucat, am fost prinși cu E3-ul, însă acum putem spune în sfârșit că ”vara nu dorm, nu am somn, nu am treabă” iar Binary Domain merită un review!

Trebuie să încep cu un amănunt: din când în când, lumea pornește în căutarea unei noi obsesii, iar printre cele mai noi achiziții în domeniul imaginației umane o reprezință ideea unei planete conduse de roboți, în care mașinăriile o iau complet razna și încearcă să obțină supremația.

Ei bine, același fenomen îl vedem și în Binary Domain, joc publicat de către Sega, care reușeste cu succes, spun eu, să ne stingă setea de subiecte științifico-fantastice printr-o poveste bine pusă la punct: nu peste mulți ani de acum încolo, prin ’80 – pardon – 2080 – planeta devine atât de fierbinte încât apa se excită, revărsându-se peste aproape fiecare bucățică de pământ pe care oamenii o foloseau în viețile lor lipsite de griji. Soluția a venit relativ repede – construcția unor orașe la înălțime – însă acest mic detaliu va face diferența între viață și moarte: spațiile citadine vor fi nu Made în China, ci Made by robots!

Și cum banii sunt ochiul dracului, avem două firme producătoare de mașinării umanoide care se bat cu pumnul în piept că fiecare este cea mai tare.  Compania Bergen va câștiga într-un final supremația, lăsându-și adversara să sufere în tăcere și să plănuiască în tihnă cel mai diabolic plan – construcția de Hollow Children, nume dat roboților care nu pot fi distinși de oameni nici dacă viața cuiva ar depinde de amănuntul acesta!

Americanii nu pot sta cu mâinile în sân, așa că își trimit cele mai bune trupe IRTA (International Robotics Technology Association) pentru a investiga ce se întâmplă în New Tokyo şi pentru a-i prinde pe nenorociți!

Până acum toate bune și frumoase însă tot entuziasmul pentru așa un subiect devine și mai mare în momentul în care ne dăm seama că avem de-a face cu un joc foarte bine gândit, în care realismul shooter-elor sci-fi este extraordinar, replicile personajelor sunt foarte amuzante iar cut-scene-urile echilibrează perfect acțiunea de gameplay. Unde mai pui că Binary Domain pare copilul rebel al Half Life 2 (din perspectiva puzzle-urilor pe care trebuie să le rezolvi) cu Uncharted (datorită abundenței de filmulețe extraordinar de bine regizate inserate în titlu).

Dacă deja v-am făcut curioși cu privire la jocul ăsta, trebuie să vă avertizez încă de la început că varianta pe PC a fost portată direct de pe console iar acest amănunt se vede foarte bine în meniul lui Binary Domain: dragul de el nu are un pointer amărât acolo, ci se folosește de mișcările mouse-ului pentru a face selecția unei opțiuni, lucru destul de deranjant pentru că nu poți avea măsura distanței.  pe scurt, te trezești pur și simplu selectând cu totul altceva decât intenționai.

Dar după ce am trecut de acest hop, mi-am văzut mai departe de gameplay, care te aruncă în mijlocul misiunii, împreună cu un uriaș expert în arme mari, Roy Boateng, în timp ce tu vei fi un tip destul de arătos, pe nume Dan Marshall iar împreună veți porni în cea mai mare vânătoare de roboți umanizați din istoria planetei!

Faza cea mai bună este că vei putea să discuți personal cu membrii echipei tale, dându-le ordine clare în fiecare moment al jocului. Nu cred că mă înțelegi…chiar vei fi nevoit să țipi în microfon pentru a-ți convinge coechipierii să te asculte și să facă exact ce le spui tu datorită a ceea ce producătorii numesc ”voice recognition”. Trebuie să recunosc faptul că ideea este destul de interesantă: ai la bază o serie de comenzi predefinite pe care le poți folosi pentru ghidarea în joc a celorlalte personaje pozitive. Însă trebuie să ai mare grijă să nu faci nici pe autoritarul și nici pe deșteptul pentru că astfel nivelul de încredere pe care ei îl vor avea în tine va fi unul de rahat și ai toate șansele să te trezești că nu îți acoperă nimeni fundul în timpul ciocnirilor violente între echipa ta și roboții cei umani, plus alte chestii rele și mecanizate.

Și dacă tot veni vorba de echipă, e bine de știut că jocul își respectă Dumnezeul (adică pe tine, player-ere) și îți dă posibilitatea de a alege pe parcursul jocului- culmea, în situații extreme –  câte doi membri din cei patru care formează echipa pentru a-ți fi aproape. Ideea este că fiecare are câte o altă specializare: de la sniping până la explozibili și arme grele, toate calitățile demne de un adevărat batalion indistructibil sunt acolo!

Armele, a da, armele! Binary Domain face o treabă destul de drăguță în sensul în care putem achiziționa și upgrada o grămadă de jucării de foc, una mai scumpă ca cealaltă (punctele de cheltuit revenind din distrugerea roboților) atât pentru personajul nostru, cât și pentru prietenii săi. Mai mult, suntem puși în fața unui sistem de upgradare de skill-uri contra cost, ambele tipuri de iteme cumpărându-se de la ceea ce jocul numește ”nanomașini” pe care amprenta japoneză este mai mult decât vizibilă prin caracterele specifice limbii acestui popor minunat și extrem de răzbunător.

Jocul beneficiază și de o parte de multiplayer – un co-op bazat pe supraviețuire dar și un mod online în care avem o grămadă de feluri de a ne bucura de titlu: team deathmatch, free for all, și capture the flag. Partea  online te ține mult și bine în priză după terminarea campanie de singleplayer, având ranguri proprii de obținut și de asemenea upgrade-uri specifice. Nu e rău deloc, Sega!
Chiar dacă toate sună atât de bine, Binary Domain este o umbră  a capodoperei ce putea să fie iar acest lucru se datorează mai multor factori – în primul rând avem o lipsă de inspirație pe partea de promovare în masă a jocului, care ar fi putut isteriza o grămadă de gameri iar în al doilea rând, varianta de PC a jocului nu scapă de acel sentiment de portare în care nimeni nu a ridicat un deget în a face acest titlu mai bine optimizat pentru mouse și tastatură. Nu de puține ori m-am trezit căutând în memorie ce buton trebuie să apăs pentru a trece mai departe. Trist, știu…

Per total, jocul este foarte bun însă ar trebui să vină cu indicații foarte precise: A SE JUCA PE CONSOLĂ!