Pe zi ce trece, aflăm noi informaţii despre noua consolă de jocuri a celor de la Nintendo, Wii U.
Într-un interviu pentru GameTrailers, game designer-ul Katsuya Eguchi de la Nintendo a declarat că jocurile pe care firma sa le creează pentru Wii U vor fi concepute în primul rând cu ideea unui framerate stabil de 60 de cadre pe secundă, rezoluţia nefiind o prioritate.
“Aici la Nintendo există mai multe echipe care lucrează la jocuri diferite. Dacă echipele consideră că o rezoluţie de 720p şi un anumit framerate sunt caracteristicile potrivite pentru ca jocul lor să ofere o anumită experienţă, atunci aceasta este decizia ce trebuie luată. Ne gândim uneori să folosim 1080p dar, de exemplu, dacă vrem să atingem 60fps, într-un moment al producţiei ne dăm seama că 720p e mai plauzibil” a declarat Katsuya Eguchi.
Cu alte cuvinte, cine se aştepta ca jocurile de Wii U să ruleze în Full HD va trebui să îşi stăpânească dezamăgirea şi să se mulţumească cu performanţe asemănătoare cu cele ale PS3 şi Xbox 360. Aşa cum ne-am obişnuit de la Wii încoace, consola “next-gen” a lui Nintendo are performanţe similare consolelor last-gen ale celorlalţi…
Sigur, o rezoluţie de 720p este încă acceptabilă din punct de vedere vizual, dar ne-am fi aşteptat ca la finalul anului 2012 să primim o consolă ceva mai capabilă decât consolele lansate în 2005-2006 de Microsoft şi Sony. Ei bine, se pare că nu. Se zvoneşte chiar că noul Super Mario Bros pentru Wii U va rula de asemenea în 720p, iar acela sigur nu este un joc care să necesite mari performanţe grafice.
Aşadar, Wii U este un fel de Xbox360/PS3 pe care vom putea juca titluri Nintendo precum Mario, Pikmin şi Zelda, dar şi titluri multiplatform. Drept bonus pentru cei şapte ani de aşteptare a lui Mario în HD, Nintendo ne propune un controller cu ecran, numit Wii U GamePad.
Şi dacă tot vorbim despre GamePad, estimările oficiale ale celor de la Nintendo arată că autonomia controller-ului Wii U GamePad este de 3-5 ore, iar timpul în care se încarcă acest controller este de 2 ore şi jumătate.
Katsuya Eguchi ne linişteşte: “cablul prin care se încarcă GamePad-ul este lung, permiţând joaca în timpul încărcării”.