Batman: Arkham City – Preview

Marea majoritate a titlurilor inspirate din desene animate au avut farmecul de a mă ţine departe de ele prin faptul că sunt cel mult…mediocre. Deşi ar fi trebuit să fie distractive, cu elemente diverse şi mult umor, nu am reuşit decât să ne evităm reciproc ca doi magneţi de acelaşi pol. Astea, şi jocurile făcute după filmele proaspăt apărute, deoarece sunt conştient că un astfel de joc e făcut să promoveze ceva, nu să exprime idei noi şi originale sau o poveste autentică. Aşa se face că nici anunţarea lui Batman: Arkham Asylum (cu unul din eroii mei preferaţi din copilărie) în 2009 nu m-a impresionat foarte tare şi nu mă aşteptam ca la apariţia lui să mă facă să exprim faptul ca a fost cel mai bun titlu pe care l-am jucat în anul acela! Aţi transpirat de la această declaraţie şoc? Să continuăm…

Ce mi-a plăcut în mod special la acest erou şi ceea ce era conturat foarte bine în desenele animate, era munca de detectiv pe care o făcea, plus seriile de investigaţii, infiltrări şi planurile de atac care te făceau să realizezi că sub masca cu acel chip inabordabil de om-liliac, se află totuşi un om, care nu poate trece prin pereţi precum cuţitul prin pâine, ci trebuie să-i ocolească. Nu mănâncă nici pietre la micul dejun, nu aruncă nici cu ţiţei din ochi, iar dacă face o săritură, nu va ajunge până în nori, ci cu siguranţă pe patul de spital cu picioarele rupte. Lucruri observate şi de cei dela Rocksteady Studios, care au mizat de la început pe un joc action-stealth, cu nişte elemente rudimentare de RPG, care constau în dobândirea unor skill-uri şi upgrade-uri la nişte gadgeturi cu care nu puteai demola o clădire, de exemplu, dar te ajutau să reduci la tăcere în mod eficient unul sau mai mulţi inamici recalcitranţi. Batman: Arkham Asylum a fost unul dintre cele mai bune jocuri pe care le-am jucat în ultimii ani şi cu siguranţă jocul meu preferat care are ca protagonist un super erou din desene animate. Era şi normal ca jocului să-i urmeze o continuare.

Acţiunea din Arkham City se petrece cam după un an şi jumătate de la evenimentele din Arkham Asylum. Deşi l-a învins pe Joker pe insula scăpată de sub control, readucând stabilitate şi ordine, Batman revine în oraş. Dar lucrurile nu sunt aşa de liniştite cum şi-ar dori orice super erou (altfel nu şi-ar mai putea câştiga multimiliardarul Bruce Wayne pâinea de zi cu zi). Quincy Sharp, realizând că sanatoriul Arkham nu e în stare să mai „găzduiască” atâţia infractori, revine şi el în oraş, unde cumpără o bucată din metropolă pentru a o transforma într-o baricadă militară, care să deţină mare parte din scursurile oraşului, unde vor avea libertate maximă atâta timp cât nu încearcă să evadeze din acest lagăr, care va purta numele de Arkham City, dar Batman este mereu vigilent şi veghează din întuneric asupra lui. Principalul antagonist al jocului este Hugo Strange, care controlează nivelul de criminalitate din interiorul Arkham City. Mai mult decât atât, el cunoaşte adevărata identitate al lui Batman(Bruce Wayne), ceea ce va face povestea un pic mai tensionată pentru jucător. În scenă mai apar, pe lângă alţii, trei mari inamici. Joker, care încearcă să-şi revină după înfrângerea de pe insulă. Penguin, care încearcă şi el să-şi adjudece „felia” lui de oraş. Şi Two-Face, care, dornic de atenţie şi recunoaştere în rangul nelegiuiţilor, o capturează pe Catwoman şi plănuieşte execuţia ei în public. Dar pe lângă povestea principală, producătorii au folosit restul personajelor negative drept misiuni secundare. De exemplu, enigmele lui Riddle (alias Edward Nigma), pe care le întâlneaţi şi în primul joc au devenit un pic mai greu de desluşit. De exemplu, pe unele le poţi găsi numai interogând fanaticii susţinători ai lui Riddle, iar la descoperirea lor va trebui sa depuneţi un efort mai mare faţă de primul joc. Altele se pot rezolva prin diverse puzzle-uri.

Un joc cu o grămadă de inamici cere şi un arsenal pe măsură. Producătorii au decis să ne lase în joc toate gadgeturile pe care ne-am chinuit sa le adunăm în Arkham Asylum, singura diferenţă fiind că unele din ele au fost modificate. De exemplu, aparatul care era folosit la bruierea frecvenţelor anumitor încuietori electrice, acum poate fi folosit şi ca un microfon direcţional, astfel putem auzi conversaţiile adversarilor de la distanţă. Gameplay-ul va folosi reţeta de bază din primul joc. Vom avea lupte corp la corp, vom întinde capcane, vom pândi din umbră şi vom ataca de la spate, vom putea dispărea din faţa inamicilor folosind o bombă cu fum, vom putea interoga, vom putea plana, căţăra, atârna, câte şi mai câte, toate spre surprinderea inamicilor care vor fi neputincioşi, chiar daca în număr mare, în faţa noastră. Pentru o şi mai mare diversitate, a fost introdusă şi Catwoman ca personaj jucabil în anumite momente cheie ale jocului (ca în Max Payne 2 când jucai cu Mona) cu propriile ei arme şi propriul stil de luptă. Interesante sunt şi elementele care fac gameplay-ul mai divers. De exemplu, în lupta cu Mr. Freeze, acesta într-un anumit moment va îngheţa balustradele, astfel Batman nu se mai poate căţăra în anumite locaţii şi îi va fi mult mai greu să fugă sau să se ascundă. Producătorii ne promit multe puzzle-uri şi mecanici de joc şi schimbări de gameplay, care nu ne vor lăsa să clipim cât timp ne jucăm. După ce termini campania narativă, poţi oricând să intri la Challenge-uri, unde ne aşteaptă o grămadă de personaje noi (cum ar fi Robin) şi multe, multe provocări care vor mări durata de joc.

Acesta în sine este de cinci ori mai mare decât Arkham Asylum şi nu neapărat ca hartă ci ca un întreg, iar durata de joc se promite a fi undeva în jurul a 25 de ore de joc. Fiecare cartier a fost construit cu specificul lui. De exemplu, dacă intri pe teritoriul lui Jocker, decorul şi atmosfera se vor schimba, grafitti-urile de pe pereţi, texturile, inamicii. Producătorii au ţinut foarte mult ca jucătorul să simtă diferenţele de la trecerea dintr-o zonă în alta. Din punct de vedere tehnic, acesta va rula tot pe Unreal Engine 3, iar dacă atunci când priveam Arkham Asylum, ne lingeam pe bot, City va arăta cel puţin la fel de bine. Din ce se poate vedea în  trailere şi prezentări, jocul se pare că va mulţumi orice pofticios.

Cam astea sunt detaliile care le putem oferi până acum. Mă bucur că producătorii au fost foarte vorbăreţi în interviurile pe care le făceau cu diverşi băieţaşi pe la conferinţe, singurul lucru pe care nu l-au putut detalia a fost versiunea jocului pentru noul Wii U.

În schimb, pentru cei care deţin un Xbox 360 sau un PlayStation 3, reflectorul cu semnul lui Batman le va lumina cerul pe data de 18 Octombrie (America) şi 21 Octombrie (Europa). Versiunea pentru PC va apărea un pic mai târziu, pe data de 8 Noiembrie, când cei care au console deja se vor fi săturat de joc. Sper să nu plictisească prea tare şi să-l joc şi pe acesta cu aceeaşi plăcere cu care l-am jucat şi pe primul, ca să pot vorbi pe viitor despre ambele jocuri ca despre un întreg.

 

Cerinţe de sistem:

  • Intel Core 2 Extreme X7900 2.8GHz sau AMD Athlon II X2 240 Processor
  • Nvidia GeForce GTS 250 sau AMD Radeon HD 5670 512MB Graphics Card
  • DirectX 9 Compatible Sound card
  • 4 GB RAM (Memorie)
  • Keyboard / Mouse
  • 10 GB Spaţiu pe Hard
  • Direct X 9
  • Sistem de operare: Windows XP/ Windows Vista/ Windows 7

 

 

- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

1 COMENTARIU

  1. Jocul este foarte interesant, foarte bine creat, dar o mica dezamagire este Batman… Arata ca unul care participa la concursuri de bodybuilding si nu cum il stim noi din filme si animatii.

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău

Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Acest site este protejat de reCAPTCHA. Se aplică Google Privacy Policy și Terms of Service.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.